Consument
Background image
Consommateur 1
Consommateur 1
Consommateur 1

Promotionele aanbiedingen

Promotionele aanbiedingen via het internet, zoals aankondigingen van prijsvermindering of gezamenlijke aanbiedingen moeten duidelijk als dusdanig herkenbaar te zijn (bv.: bij de aankoop van een goed of een dienst hebt u recht op een kortingsbon, een geschenk, een ander goed of een andere dienst die gratis is of aan verminderde prijs wordt aangeboden). De voorwaarden om te kunnen genieten van de promotionele aanbiedingen moeten bovendien gemakkelijk toegankelijk zijn (link) en in ondubbelzinnige en duidelijke bewoordingen zijn opgesteld.

De onderneming moet de vorige prijs of “de referentieprijs” aanduiden. Het is de laagste prijs die de onderneming heeft toegepast gedurende 30 dagen voorafgaand aan de toepassing van de prijsvermindering (artikel VI.18, § 1 WER). De communicatie omtrent de korting moet het voor u mogelijk maken te achterhalen welk voordeel u krijgt door in te gaan op de aanbieding.

Aanverwante onderwerpen:
Wat is misleidende reclame?
Wat te denken van wedstrijden en promotionele spelen?