Consument
Background image
Consommateur 1
Consommateur 1
Consommateur 1

Hoe ben ik er zeker van dat de onderneming mijn bestelling goed heeft ontvangen?

Als u een bestelling doet via het internet, is het belangrijk dat u weet dat uw bestelling goed werd geregistreerd door de onderneming. Daarom is de onderneming er wettelijk toe verplicht u een bewijs van ontvangst te verstrekken, dat een overzicht van uw bestelling geeft, en de bevestiging van het aangegane contract (voor meer details over de informatie tijdens de bevestiging).

Advies: bewaar zorgvuldig uw bestellingsbewijs!

Indien het ontvangstbewijs en de bevestiging van uw bestelling online ter beschikking worden gesteld, moet het gemakkelijk kunnen worden gedownload en afgedrukt (talrijke websites vragen u de geslaagde afdruk of download te valideren: zonder deze validatie is het nauwelijks mogelijk te garanderen dat u wel degelijk over die documenten beschikt). Indien dit niet het geval is en u dit bewijs niet via e-mail ontvangt, verwittig dan de onderneming en bewaar een kopie van uw briefwisseling. In geval een geschil zou ontstaan, heeft u ten minste een bewijs dat u haar heeft verwittigd.

Aanverwante onderwerpen:
Uw bevestiging van de bestelling
Hoe kan ik weten dat ik geen vergissing heb begaan in mijn bestelling?